House of Light, το φως σας ανήκει!
Copyright 2006-2024 the House of Light Hellas - all rights reserved
Το House of Light Hellas Αυτογνωσία, Κείμενα & Μάντρας Επίκαιρα Μηνύματα & Αυτογνωσία Κριτήρια Επιλογής Σεμιναρίου...
Πώς να επιλέξω τον κατάλληλο
Σεμινάριο & Δάσκαλο;
Αγαπητοί φίλοι,
Σίγουρα έχετε παρατηρήσει το σταθερά αυξανόμενο αριθμό σεμιναρίων και εργαστηρίων που γίνονται στον χώρο της Νέας Εποχής. Οι υπηρεσίες και τα σεμινάρια του ίδιου συστήματος όπως π.χ. του κλασσικού Usui Reiki αλλά και ο αριθμός των συστημάτων, έχουν αυξηθεί κατακόρυφα, δημιουργώντας έναν τεράστιο ωκεανό προσφορών και επιλογών. Για να μπορέσουμε να διαλευκάνουμε το θολό τοπίο, θα πρέπει να εστιάσουμε σε μερικά βασικά κριτήρια, τα οποία είναι πολύ σημαντικά. Αυτά τα κριτήρια είναι ιδιαίτερα σημαντικά, όταν απουσιάζει η πνευματική διάκριση και αναπτυγμένη, υγιής διαίσθηση, πράγμα που ακόμα ισχύει για τους 99,9 στους 100 ανθρώπους!
Ας ξεκινήσουμε με το κριτήριο που για τους περισσότερους είναι λόγω της εξωτερικά και οικονομικά δύσκολης εποχής που διανύουμε το πλέον καθοριστικό και συχνά χωρίς να υπάρχει καμία περεταίρω εμβάθυνση ή έρευνα σχετικά με την διδακτέα ύλη, τα προσόντα του «δασκάλου» κλπ.:
1: Η τιμή του σεμιναρίου / υπηρεσίας
Εδώ έχουμε πολλά παραδείγματα ομάδων που χρειάζονται την προσοχή μας:
Έχουμε καταρχάς την ομάδα των ακριβών «υπηρετών», στην οποία συναντάμε εκείνους που συνεχίζουν μια μακροχρόνια πορεία
όπως π.χ. αρκετούς από τους παλαιότερους δασκάλους του Ρέικι. Από την
άλλη πλευρά βρίσκουμε εδώ και τους πιο νέους και φιλόδοξους ανθρώπους
(συχνά καλοστεκούμενους οικονομικά με το αντίστοιχο οικογενειακό
υπόβαθρο) οι οποίοι με ανεβασμένο τον πήχη της τιμής σε υψηλά επίπεδα
συνειδητά ή ασυνείδητα προσπαθούν (και συχνά πετυχαίνουν) να βγάλουν
μεγάλα χρηματικά ποσά. Αυτό γίνεται σε πολλές περιπτώσεις μάλιστα
παράνομα, δηλαδή χωρίς καμία συνεισφορά στο σύστημα μέσα στο οποίο
βρίσκονται και «παίζουν» το παιχνίδι της δικής τους ζωής.
Μετά έρχεται η μεσαία ομάδα με τιμές προσβάσιμες ή σχετικά χαμηλές όταν συγκρίνονται με εκείνες των προηγούμενων χρόνων, όπου προσφορά και
ζήτηση ήταν ακόμα σε χαμηλότερα επίπεδα. Εδώ θα βρείτε μάλλον τους πιο
ισορροπημένους ανθρώπους στο κίνημα της Νέα Εποχής όπου μια λογική και ισορροπημένη αξιολόγηση προσφοράς και εισφοράς για αρκετούς είναι ο στόχος, χωρίς βέβαια αυτό να πετυχαίνει κιόλας…
Ακολουθεί η ομάδα εκείνων που έχουν κατεβάσει σε πολύ χαμηλά επίπεδα τις δικές τους τιμές, συνήθως με στόχο την πιο μαζική προσέλκυση
κόσμου, έτσι ώστε μέσω της ποσότητας ατόμων να καλύπτονται για τις
υπηρεσίες τους. Τούτο είναι απόλυτα στο πνεύμα της εποχής όπου πολλά
γίνονται επιφανειακά και αποτελεί μια ακόμα ένδειξη της επικρατούσας
fast-food mentalite και συνείδησης, ακόμα και στο χώρο της Νέας Εποχής.
Σε αυτήν την ομάδα θα βρείτε συχνά πολύ επιφανειακά σεμινάρια με
τεράστιες ελλείψεις ακόμα και στην βασική ύλη του εκάστοτε σεμιναρίου.
Τέλος, έχουμε την ομάδα των «σωτήρων του κόσμου», η οποία μέσα από μια λανθασμένη και ανισόρροπη σχέση των μελών της με
τον εαυτό τους, και συνεπώς με το Θεό και τον περιβάλλοντα χώρο τους,
πιστεύουν πως ο Θεός πάντα δίνει απλόχερα και χωρίς αντάλλαγμα και ότι ο
άνθρωπος πρέπει επίσης να λειτουργεί έτσι. Εδώ βρίσκουμε εκείνους που
συχνά πιστεύουν ότι πραγματικά και αληθινά υπηρετούν ανιδιοτελώς,
προσφέροντας δωρεάν τις υπηρεσίες τους. Στις περισσότερες περιπτώσεις θα
βρείτε ωστόσο αρκετά κριμένα συμφέροντα, ακόμα και οικονομικής φύσης,
εάν έχετε «μάτια να δείτε και αυτιά να ακούσετε»! Δείτε, εάν επιθυμείτε,
και το κείμενό μου σχετικά με το Χρήμα και η Νέα Εποχή στο οποίο αναλύω λίγο βαθύτερα το θέμα αυτό.
Η τιμή μιας υπηρεσίας δε θα σας πει απολύτως τίποτα για τη ποιότητά της και δεν είναι εγγύηση για την καλή δουλειά από έναν αξιόλογο και
ισορροπημένο δάσκαλο. Καλά θα κάνετε να μην επιλέξετε με βάση αυτό το
κριτήριο ή τουλάχιστον όχι χωρίς να λάβετε υπ’ όψη και τα επόμενα που θα
αναφέρουμε. Δική μας εμπειρία είναι πως από ένα επίπεδο και κάτω, μαζί
με την τιμή πέφτει συνήθως (κατακόρυφα) και η ποιότητα. Έτσι θα είστε
διπλά ζημιωμένοι: Θα έχετε χάσει (έστω και ένα μικρό) χρηματικό ποσό και
ταυτόχρονα θα έχετε παραμυθιάσει τον εαυτό σας, μπλοκάροντας την
εξέλιξή σας. Από την άλλη πλευρά είδαμε πως ούτε και τα ακριβά σεμινάρια
ή υπηρεσίες γενικότερα είναι απαραίτητα καλά και ισορροπημένα…
2: Η προσφορά / διδακτέα ύλη, πρακτική εφαρμογή κλπ.
Το δεύτερο βασικό κριτήριο έχει να κάνει με το ΤΙ προσφέρεται και ΠΩΣ αυτό μεταδίδεται. Είναι εύκολο για τον καθένα να δει καταρχάς πόσες
ώρες αφιερώνονται από το δάσκαλο και στη συνέχεια να μάθει για τα
διαλλείματα και συγκεκριμένα, πόση ώρα κρατούν και πως εφαρμόζονται;
Εκείνα που έχουμε προσωπικά βιώσει αλλά και ως μαρτυρίες έμπιστων ατόμων
από άλλους χώρους είναι πραγματικά ασύλληπτα και πέρα κάθε φαντασίας!
Ενδεχομένως να σας βοηθούσε μια γνώμη ή εμπειρία από μαθητές του ίδιου
εργαστηρίου/δασκάλου, ενώ μια συνομιλία και με τον ίδιο το δάσκαλο είναι πάντα απαραίτητη.
Πολύ σημαντικό είναι, λοιπόν, ΤΙ προσφέρεται στη διάρκεια του σεμιναρίου και πόσο ενημερωμένος (τουλάχιστον εξωτερικά!) είναι ο δάσκαλος. Αναφέρομαι σε αυτό διότι υπάρχει μια πληθώρα δασκάλων που όχι μόνο δάσκαλοι δεν είναι αλλά ούτε τα βασικά δεν γνωρίζουν σχετικά με το αντικείμενό τους! Δεν
αναφερόμαστε καθόλου στην πρόοδό τους στο πνευματικό μονοπάτι, στην
«μαστοριά» και το ραφινάρισμα στα πολύπλευρα επίπεδα της γνώσης που
πρέπει να διαθέτουν και που στους περισσότερους απουσιάζει εντελώς. Εάν
δε βρείτε πληροφορίες στην ιστοσελίδα ή τα ενημερωτικά φυλλάδια του
δασκάλου(εάν υπάρχουν!) ρωτήστε τον ίδιο / την ίδια και κρατήστε
σημειώσεις…
Για
να αποφύγετε σεμινάρια με μύθους και παραμύθια καλώ είναι να κάνετε και
μια δική σας έρευνα και να μιλήστε με μερικούς δασκάλους. Το εάν τελικά μπορεί να σας διδάξει κάτι ή όχι, εάν το σεμινάριο θα είναι ένα δώρο που κάνετε στον εαυτό σας ή απλώς ένα δώρο στο δάσκαλο,
εξαρτάται αποκλειστικά από εσάς! Για να μην χάσετε το χρόνο και το
χρήμα σας θα χρειαστεί από την πλευρά σας να ενεργοποιήσετε τη διαίσθηση
ή/και την πνευματική διάκριση.
3: Η Ισορροπία του δασκάλου
Ήδη στο προηγούμενο κριτήριο αναφερθήκαμε σύντομα στο δάσκαλο και εδώ θα σας δώσουμε μερικά μόνο στοιχεία πάνω σε αυτό το πολύ σημαντικό θέμα το οποίο και έχω αναπτύξει λεπτομερώς στο Μάθημα Αλληλογραφίας Νο1 "Ο Οδηγός για το Πνευματικό σου Μονοπάτι και την Ανάληψή σου". Η ισορροπία του δασκάλου είναι ένα ιδιαίτερα καθοριστικό κριτήριο αφού ένας ισορροπημένος δάσκαλος θα σας προσφέρει εκείνα που χρειάζεστε σε προσωπικό επίπεδο χωρίς να προβεί σε ανισόρροπες και πνευματικά λανθασμένες
συμβουλές, απαντήσεις σε κρίσιμα για εσάς ερωτήματα ή σχέσεις με κανέναν
μαθητή ή άλλο δάσκαλο.
Για να ονομαστεί ένα άτομο 'Δάσκαλος' πρέπει να έχει επιλέξει τον δύσκολο πνευματικό δρόμο και να έχει ραφινάρει και 'μαστορέψει' στην κυριολεξία και στη συνέχεια υπερβεί πολλές από τις κατώτερες όψεις του εαυτού του.
Αυτό συνεπάγεται την ολοκλήρωση συγκεκριμένων μυήσεων στα εσωτερικά πεδία οι οποίες δεν έχουν καμία απολύτως σχέση με εκείνες
που γνωρίζουμε στα διάφορα σεμινάρια στο χώρο της Νέας εποχής. Όπως
λέει και ένα γερμανικό ρητό,
«δεν έχει πέσει ποτέ ένας Δάσκαλος από τους ουρανούς»!
Έτσι χρειάζονται πολλά για να φτάσει κανείς στο επίπεδο Δασκάλου όντας ακόμα σε ένα φυσικό σώμα, ενσαρκωμένος στη Γη. Καταρχάς χρειάζονται «μαστοριά», διορθώσεις και υπερβάσεις στο επίπεδο του φυσικού σώματος,
κάτι που προφανέστατα αρκετοί από τους δασκάλους που ψαρεύουν τη λεία
τους στο χώρο της Νέας Εποχής δεν έχουν κατορθώσει. Βλέπουμε συχνά
δασκάλους που είναι εξαρτημένοι ή, εάν θέλετε, καθοδηγούνται από ουσίες
όπως το αλκοόλ, καπνό, χάπια, διάφορα είδη τροφών κλπ.. Όταν ακούσετε
ένα (δήθεν) δάσκαλο να σας λέει, και συνήθως να το πιστεύει κιόλας ο
ίδιος, φράσεις όπως «το τσιγάρο με γειώνει» λάβετε το μήνυμα αυτό για να
ευλογήσετε την οποιαδήποτε σχέση μαζί του και να αλλάξετε πορεία! Οι
ίδιοι θα σας πουν βέβαια διάφορες αμπελοφιλοσοφίες γιατί ειδικά σε
εκείνους, η εξάρτηση ή ο εθισμός, δεν είναι αυτό που φαίνεται…
βρίσκονται υπό την πλήρη κυριαρχία των ορέξεων τους…
Η επόμενη ομάδα που μπορεί να έχει υπερβεί αυτό το πρώτο κομμάτι είναι θύματα (με όλη τη σημασία της λέξεις αυτής!) των συναισθημάτων τους και δεν έχουν καθόλου ή εντελώς ανεπαρκώς ραφινάρει αυτό τον
τομέα. Μια επόμενη ομάδα δεν έχει ούτε καν ξεκινήσει ή παλεύει ακόμα με
το ραφινάρισμα του νοητικού σώματος και την ενοποίηση του συστήματος των τριών νοών…
Αρκετοί παλεύουν με όλα αυτά ταυτόχρονα, έχοντας ένα βασικό κοινό
στοιχείο: Είναι όλοι στη θέση του θύματος! Πέρα λοιπόν απ’ όλα αυτά
υπάρχουν πολλά ακόμα που καθορίζουν εάν κάποιος Είναι ή δεν είναι
Δάσκαλος.
Εκείνο που καλό θα ήταν να λάβετε υπ’ όψη σας είναι πως η ενεργειακές συναλλαγές κρύβουν και δυσάρεστες πλευρές η οποίες μπορεί να γίνουν βλαβερές όταν δεν παρατηρηθούν εγκαίρως.
Όπως μερικοί από εσάς θα γνωρίζουν, πολλά «ενεργειακά σκουπίδια» περνάνε από τον έναν στον άλλο άνθρωπο σε όλα τα επίπεδα.
Εάν λοιπόν ο ανισόρροπος δάσκαλος δεν γνωρίζει τα βασικά και δεν
εφαρμόζει τις απαιτούμενες τεχνικές, όλα αυτά τα άχρηστα στοιχεία θα
«περάσουν» στον μαθητή! Αυτό μπορεί να καθυστερήσει ή ακόμα και
μπλοκάρει εντελώς την εξέλιξη του μαθητή και έτσι και τη συλλογική
εξέλιξη. Λάβετε λοιπόν αυτό καλά υπ’ όψη διότι ο καθένας μας ευθύνεται ο ίδιος για τα όσα καταφέρνει ή όχι στην ενσάρκωσή του. Δικαιολογίες και ελαφρυντικά που αναζητάμε είναι απλώς τρόποι εμφάνισης του αρνητικού εγώ!
Ο χώρος, αγαπητοί φίλοι, δε μας επιτρέπει να επεκταθούμε σε περισσότερες λεπτομέρειες μιας και το θέμα έχει τεράστια εμβέλεια και σκοπός μας δεν είναι να κάνουμε ένα μάθημα αυτογνωσίας, άλλα να δώσουμε μερικά χρήσιμα στοιχεία για την επιλογή ενός σεμιναρίου ή/και δασκάλου.